מאת אור טוב

גרוזיה


כשמזכירים לנו את המילה טיול לחו"ל ישר עולות לנו מחשבות על אירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה וכמובן הודו ותאילנד המדהימות. אך בשנים האחרונות גילו התיירים והטיילים מביני הדבר עוד מקום שהפך ליעד מועדף, הטומן בחובו מקומות קסומים ונופים מדהימים, הכוונה לגרוזיה או בשמה השני גאורגיה.


גרוזיה הינה מדינה שנמצאת ממש על הגבול בין אירופה לאסיה ועל כן כל מי שנוסע אליה יכול ליהנות משני העולמות של שתי היבשות. מצד אחד גרוזיה עדיין שבויה במסורות היסטוריות ועתיקות אך מצד שני משלבת בחלקים ממנה סממנים אירופיים (ויש שיגידו מזרח אירופאים) קצת יותר מודרניים – מה שהופך אותה למדינה רב תרבותית האהובה על תיירים.

גרוזיה שוכנת על הרי הקווקז המכילים פלאי טבע נדירים, על כן טיולי ג'יפים לאורכה ולרוחבה של המדינה הפכו לדבר די נפוץ בקרב כל הגילאים (טיולי משפחות, בודדים, צעירים) שמגיעים מכל רחבי העולם לצפות במגוון העצום שהיא מציעה, החל מאזורים מדבריים מלאי סלעים ציוריים ועתיקות יפיפיות ועד לפסגות הרים מושלגות ואזוריי קרחונים מדהימים שסוחפים חובבי טבע וצלמים.

ישנם כמה מקומות שעליהם שום מטייל אסור שיוותר. קודם כל חובה לבקר בעיר הבירה טביליסי. גרוזיה הייתה שייכת לאורך שנים לברית המועצות וטיביליסי נחשבה לאחת הערים החשובות והמובילות בה. טביליסי היא עיר עתיקה ותוכלו למצוא בה מבנים ישנים מרהיבים ביופיים שמחברים את כל קבוצות העולם, החל מכנסיות מפוארות, דרך מסגדים בעיצובים ייחודים ועד לבתי כנסת קטנים שנשמרו לאורך השנים.

ממזרח לטיביליסי ישנו עוד אזור שבדרך כלל הוא חלק מכל מסלול ג'יפים שתבחרו, הכוונה למקום מושבו של מפיץ הנצרות דויד גארג'ה שם תוכלו לגלות מעין עיר קסומה של מערות החצובות בתור ההרים, ובמספר רב של כנסיות וכמה מנזרים שאחד מהם אפילו פעיל ומאפשר סיור והתרשמות מאורך החיים השונה והפשוט של הנזירים.

אזור נוסף שמושך רבים הוא גורי – עיר הולדתו של סטאלין אחד משליטי ברית המועצות הידועים מכולם. כאשר מלבד האטרקציות הרבות הקשורות בעיקר בשימור זכרו תוכלו לסייר בכפרים הרבים המקיפים את גורי ובנהרות הזורמים שנמצאים בקרבתה.

יש כמובן לשקול ביקור גם בבאטומי ובקאחטי המיוחדות אולם זוהי רק סקירה קצרה ולמרות שגרוזיה מדינת קטנה יחסית, תוכלו למצוא בה עוד מקומות נסתרים ומסתוריים רבים שחבויים להם בין ההרים.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
WhatsApp

מאמרים דומים

איך להשוות ביטוח נסיעות לחול

מאת ניר חקימי למה להשוות ביטוחי נסיעות לחו"ל? כמו שכולנו משווים מחירי חבילות נופש, טיסות ובתי מלון כדי לחסוך בעלויות הטיול, אנו מאפשרת לכם להשוות בקלות

טיפים לטיסה עם תינוקות

מאת אסף רונן טיפים לטיסה עם תינוקות טיסה ונופש עם ילדים קטנים ותינוקות איננה דומה כלל לנופש רגיל. ישנם הכנות וסידורים רבים לפני הטיסה ויש

גרוזיה – הרים סביב לה

מאת אור טוב גרוזיה כשמזכירים לנו את המילה טיול לחו"ל ישר עולות לנו מחשבות על אירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה וכמובן הודו ותאילנד המדהימות. אך

השאירו את הפרטים שלכם ושל הטיסה שבחרתם
ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!

השאירו את הפרטים שלכם ושל החופשה שבחרתם
ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!

דילים דקה 90

| מבצעים משתלמים במיוחד שלא כדאי לפספס

השאירו את הפרטים שלכם ושל החופשה שבחרתם ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!
דילוג לתוכן