לא רק פינוק: ההשפעות החיוביות המפתיעות של טיולים על איכות החיים שלנו

מאת עדי בן עזר

אוהבים לטייל? אתם לא היחידים, אנשים רבים מתמלאים באושר וציפייה לקראת נסיעה ובמהלכה.

אבל מסתבר שלא מדובר רק בחוויה חד פעמית של הנאה. מחקרים אשר בחנו את השפעת הטיולים על הגוף והנפש וכיצד הם משפיעים על חיינו, קבעו שלטיולים ישנן השפעות משמעותיות שמשפרות את איכות חיינו לטווח ארוך. מחקר פסיכולוגי רב שנים של אוניברסיטת קורנל בניו יורק קבע למשל, שהמפתח לאושר טמון בצבירת חוויות ולא בצבירת חפצים חומריים. ומחקרים נוספים אחרים מצאו שההשפעות של טיולים נשארות איתנו למשך שנים לאחר חווית הטיול, ובכך אנו חשים אושר בכל פעם שאנחנו נזכרים בטיולים שיצאנו אליהם. 

אז אלו השפעות חיוביות נוספות יש לטיולים על רווחתנו האישית?

1. שיפור ביכולות הסתגלנות והיצירתיות

יש משהו ביציאה מאזור הנוחות שלנו אשר יוצר את הגירוי במוח ובונה את הקשרים הנוירולוגיים הדרושים על מנת לגלות יותר יצירתיות ומקוריות, דבר אשר יכול לבוא לידי ביטוי בתחומים רבים של חיינו גם לאחר הטיול.

2. טיולים טובים לבריאות

בחיים המודרניים, רובנו חיים בשגרה המלאה בלחצים ואילוצים יום יומיים, ולכל אחד יש את הסיבות שלו. סטרס הוא אחת הסיבות המובילות למחלות לב ופוגע, בין השאר, בתפקודי המערכת החיסונית. טיולים מפחיתים את רמות הסטרס בחיינו. כאשר אנו מטיילים ומשנים אווירה, אנו מסוגלים להניח את כל הסטרס בצד, מה שמשפר את הבריאות שלנו.

3. שיפור מיומנויות בין אישיות והרחבת המעגל החברתי

במהלך טיולים אנו יוצרים קשרים חברתיים רבים וגם משפרים את הכישורים החברתיים שלנו. טיולים יוצרים הזדמנויות ומצבים שונים בהם אנו נדרשים ויכולים להכיר ולהתחבר עם אנשים שונים מאלו שאנו חשופים אליהם ביום יום, ואף להעמיק את ההיכרות איתם. אנו עשויים לפגוש מטיילים ממדינות שונות בעולם, וגם את המקומיים. בין אם מדובר באדם שיושב לידינו במטוס, במקומי שמסייע לכוון אותנו ליעדנו, או בשותף לטיול מאורגן, במהלך טיול נהיה מוכרחים לתקשר איתם באופן אפקטיבי כדי שחווית הטיול שלנו תהיה מוצלחת. לטיפים איך להכיר חברים חדשים במהלך טיול עצמאי. 

 4. העשרת הידע האישי

ישנם דברים רבים שניתן ללמוד במהלך טיול, בין אם מדובר בלמידת שפה זרה חדשה, שיפור אוצר המילים של שפה שאנו מכירים אך לא נוטים להשתמש בה ביום יום, ועד להיכרות עם התרבויות והיעדים בהם אנו מבקרים. יש הטוענים שטיולים אף משפרים את האינטיליגנציה שלנו בכך שהם מעמידים אותנו בפני סיטואציות חדשות אשר מאתגרות את דפוסי החשיבה המוכרים לנו.

5. שיפור הכושר הגופני

במהלך טיול כחלק מהרצון והצורך שלנו להכיר ולראות מקומות ואטרקציות חדשים, נמצא את עצמנו בדרך כלל הולכים יותר ברגל ומאמצים את הגוף יותר ממה שאנו רגילים בשגרה. אלו לא חייבים להיות טרקים בהימלאיה או טיולים אתגריים אקסטרימים. גם סיורים רגליים בין כל האטרקציות של יעד אורבני יכולים לגרום לנו ללכת כמות נכבדת של קילומרטים ביום, מבלי לתת לכך את הדעת.

6. להתחבר ולהכיר את עצמינו טוב יותר

טיולים מאפשרים לנו להכיר יותר טוב את עצמינו. במהלך טיול או חופשה אנו עמקבלים הזדמנות למצוא את עצמינו יותר פנויים למחשבות כאשר אנו רחוקים מהעבודה ומשגרת החיים הרגילה. כך אנו יכולים להכיר את עצמינו בצורה טובה ועמוקה יותר.

אז אם גם אתם מתמלאים בהתרגשות לקראת כל טיול וחשים צורך פנימי עמוק לצאת לחופשה או לטיול הבאים, תדעו שיש לכך סיבות טובות!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
WhatsApp

מאמרים דומים

איך להשוות ביטוח נסיעות לחול

מאת ניר חקימי למה להשוות ביטוחי נסיעות לחו"ל? כמו שכולנו משווים מחירי חבילות נופש, טיסות ובתי מלון כדי לחסוך בעלויות הטיול, אנו מאפשרת לכם להשוות בקלות

טיפים לטיסה עם תינוקות

מאת אסף רונן טיפים לטיסה עם תינוקות טיסה ונופש עם ילדים קטנים ותינוקות איננה דומה כלל לנופש רגיל. ישנם הכנות וסידורים רבים לפני הטיסה ויש

גרוזיה – הרים סביב לה

מאת אור טוב גרוזיה כשמזכירים לנו את המילה טיול לחו"ל ישר עולות לנו מחשבות על אירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה וכמובן הודו ותאילנד המדהימות. אך

השאירו את הפרטים שלכם ושל הטיסה שבחרתם
ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!

השאירו את הפרטים שלכם ושל החופשה שבחרתם
ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!

דילים דקה 90

| מבצעים משתלמים במיוחד שלא כדאי לפספס

השאירו את הפרטים שלכם ושל החופשה שבחרתם ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!
דילוג לתוכן